tisdag 22 oktober 2013

Sågning nummer 2 av TiVo - Com Hem försvarar sig

Comhem försvarar sig nu i ett mail om totalsågningen av TiVo som publicerades på M3:s hemsida i veckorna. Här följer några citat ur artikeln:



Strax efter sågningen på M3:s artikel om TiVo kastade comhem snabbt in fler kanaler i TiVoToGo.
"Senast i fredags la vi till 18 kanaler i Tivo To Go – i vårt största paket Tivo Max har du nu 45 kanaler som du kan ta med dig var du vill."

Många klagar även på buggar och avsaknad av funktioner hos TiVo, men comhem tycker ändå att 
TiVo var mogen för lansering.
"Vi lanserade Tivo för några veckor sedan, efter ett långt och hårt arbete tyckte vi tiden var mogen att presentera den för våra kunder. Att det därmed inte skulle finnas något kvar att jobba på – det är inte verkligheten."

Är comhem verkligen villiga att böja sig för folks önskemål? 
"Vi följer nu våra kunders och övriga reaktioner, vi kommer fortsätta justera och skruva i vårt nya tv- erbjudande."
Såsom att TV-paketet "8 Favoriter" inte längre finns hos comhem men efterfrågas mycket, 
ändå får man svaret:
"Tråkigt om du känner att det ger mindre valfrihet. Däremot ser vi att man får mer bra TV genom att ha ett paket med många olika kanaler. Om du har ett paket såsom Medium 8 favoriter, så är du låst till de kanalerna du väljer. Genom att ha ett förutbestämt paket, som vi tagit fram genom kundundersökningar, så kan du upptäcka program på andra kanaler som du kanske inte kände till sedan tidigare. Vårt syfte är naturligtvis inte att ge mindre valfrihet, utan mer bra TV med hjälp av TiVo."
/Maria Johansson
Även övriga reaktioner är: Sorteringen av TV-kanaler, inspelning av hela program ej fungerat, se inspelat material på TiVoToGo m.m.


Och från artikelförfattaren "Simon Arons" kommer en motkommentar av comhems mail.
Har valt att citera följande delar utav artikeln:
"Det handlar inte om att Com Hems kunder ska bygga egna medialösningar. Det handlar om att Tivo är en trist, dålig och i mångt och mycket ofärdig tjänst. Att det är det enda man erbjuder sina kunder som vill nyteckna abonnemang - och alltså inte möjligheten att välja själv om man vill nyttja en modern smart-tvs funktioner - visar snarare på att Com Hem tycker att sina kunder ska vara tysta och ta emot."

Och kabelbolaget får en funderare:
"Com Hem behöver fundera både en och två gånger på varför det så ofta utmålas som ett kundovänligt företag."



Läs hela artikeln här: 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Google Secure - IP-adress loggas alltid.