torsdag 3 oktober 2013

Com Hem reder ut ett och annat om TiVo

Com hem reder ut frågor om kanalpaketen, nya kanaler och TiVo:

Hur kommer de nya kanalerna att implementeras?
De nya kanalerna kommer att ingå i alla våra nya paket och finnas tillgängliga för alacarte köp (59kr/st) i de äldre paketen. TiVo är den lösningen Com Hem har valt att satsa på därav blir det naturligt att vi satsar på att berika innehållet till den tjänsten.

Kommer den som har ett av våra äldre paket kunna byta till ett annat paket som inte innehåller TiVo och sker det någon nyförsäljning av Digital-tv -abonnemang som inte innehåller TiVo?
Du som har ett äldre kanalpaket med en gammal hårdvara kommer att kunna uppgradera till någon av någon av våra nya paketeringar, BAS, MELLAN, PLUS och MAX. Dessa abonnemang säljs för nuvarande inte på comhem.se.

Är det normalt att TiVo –boxen arbetar i bakgrunden trots att det inte sker några inspelningar? 
Ja det är helt normalt. TiVo -boxen sköter sig själ i mångt och mycket, men för att den ska lyckas med det och samtidigt bjuda dig som kund på en optimal upplevelse måste den kunna uppdaterar metadatan, mjukvaran och gör analyser och utföra arbete med hårddisken osv när den själv ”tycker” att det är bra läge för detta.

Varför finns inte Kanal 5 play på TiVo då det finns i era gamla abonnemang med de gamla On Demand boxarna?
Genom Tivo har vi valt att presentera Play program på ett nytt sätt. De kanaler som har egna mappar i TiVo innehåller program utan reklam. De kanaler som enbart erbjuder play program med reklam har i ingen kanalmapp, all play material för dessa finns i Tv-guiden som sträcker sig 7 dagar bakåt. Allt material är så klart sökbart. Vilket vi tror är ett bättre sätta att söka efter program. Nytt med play material som innehåller reklam är att det går att spola förbi den, bra eller hur!

Har alla som gjort intresse anmälningar för TiVo genom Com Hem blivit kontaktade än?
Ja, det har de. Antingen har man fått ett mail/brev om att adressen inte erbjuder TiVo eller så har man fått samtal eller ett erbjudande i brevlådan. Vet du med dig att du har anmält dig och inte blivit kontaktad, går det bra att ta kontakt med vår Kundservice.

Säljer ni andra boxar och tv-moduler än TiVo boxen?
Ja, men i några bestämda undantag, t.ex adresser som inte kan ha TiVo eller när du vill ha ytterligare en hårdvara till ett syskonabonnemang.

Vad händer med den som har kvar på bindningstid på sitt äldre abonnemang men vill uppgradera till TiVo? 
Befintliga kunder som har maximalt 12 månaders bindningstid kvar kan ta del av våra TiVo -erbjudanden vid kontakt med Kundservice på 90 222. Den bindningstiden man haft sedan tidigare plussas på den man får vid uppgraderingen till TiVo. Den totala bindningstiden kan genom ovanstående bli max 24 månader.

Kommer Netflix och Cirkus till annat än TiVo?
Nej, Netflix och Cirkus är TiVo-exklusivt. TiVo är numera vårt grundkoncept avseende Digital-tv, vill man vara säker på att man kan få möjlighet att ta del av det som kommer framöver så ska man satsa på TiVo.

Går det att köpa till ett Syskonabonnemang till TiVo?
Ja, det kan man, upp till 3 stycken. Just nu erbjuder vi syskon abonnemang endast i fiber-koax, inom kort kommer samma möjlighet att finnas för fiber-LAN kunder. I dagsläget erbjuder vi endast syskon abonnemang kopplade till programkort abonnemang, dvs en TiVo box kan inte ha en annan TiVo box som syskon. Vi hoppas kunna erbjuda detta senare i år.

Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Google Secure - IP-adress loggas alltid.