söndag 4 januari 2015

Priserna varierar kraftigt hos Bredbandsbolaget

Efter sammanslagningen med Tele2's fiber och kabel kunder dyker nu nya priser upp på bredbandsbolagets hemsida, och här varierar det rejält mellan priserna på fiber.




Beroende på viken förening eller nätleverantör du har avgör priset, det kan skilja 100-lappar.
För 10 Mbit/s hos Bredbandsbolaget kostar mellan 79kr till 249kr/ mån*.
För 100 Mbit/s hos Bredbandsbolaget kostar mellan 99kr till 339kr/ mån*.

Uppdatering: Jämför man med Com Hem ser det ut såhär:
Lägsta hastighet 50 Mbit/s hos Com Hem kostar 299 kr/ mån*.
Lägsta hastighet 10 Mbit/s hos Bredbandsbolaget kostar 299 kr/ mån*.
Högre hastighet:
För 100 Mbit/s hos Com Hem kostar 339 kr/ mån*.
För 100 Mbit/s hos Bredbandsbolaget kostar 369 kr/ mån*.

TV skiljer sig också en del.

Com Hem Bas - 20 Kanaler - 149:- / Mån. *

Bredbandsbolaget T-1 Bas - 18 Kanaler - 169:- /Mån. *

* Vissa lokala avvikelser kan förekomma.
TV4 Sport är numera TV12.


2 kommentarer:

  1. Hej!
    I den information jag fått går mitt pris för byte av leverantör (till Bredbandsbolaget) upp från 210:-sek/månad till 369:-sek/månad för mitt bredband med samma hastighet. Oskälig höjning, när det är samma produkt som jag redan har

    SvaraRadera
  2. Precis... Först kommer det glassiga brochyrer om att inget förändras men tittar man lite närmare ser man att månadskostnaden går upp med 25%. Jag byter leverantör.

    SvaraRadera

Google Secure - IP-adress loggas alltid.