fredag 21 mars 2014

Com Hem höjer priset på bredband - igen ?

Uppdatering: Från Comhems Facebook: 
"Om du idag betalar vårt ordinarie pris så kommer vi inte att justera ditt pris. I annat fall ska du få ett brev med information om vad som gäller. /Fredrik Söderlund"

Com Hem höjer priset på bredband för dig som inte har ett ordinarie pris, enligt ett utskick till Com Hem's kunder. T.ex kommer "Large" att höjas med 30 kr/mån, från 299:- till 329:-/mån för dom som inte har det ordinarie priset. Samt en förhöjd startavgift på 249:-

Detta kommer gå till att uppgradera nät och utrustningar enligt uttalandet.



Kommentar från Com Hem's Facebook:
Hej, hur kommer man i kontakt med Krister Tånneryd? Han har skickat mig ett brev där han säger att Com hem kommer att höja min bredbandsavgift från 299 till 399 per månad. Det här är det enda svar jag får från Com hem när jag ber kundtjänst att en "chef som får bestämma något" att kontakta mig. Annars skulle jag säga upp allt hos Com hem. Vill ni inte ha kunder Com hem?
 Fler kommentarer inom ämnet. (Oklart vilken hastighet detta gäller.)
"I går fick jag hem en informationslapp om att ni höjer priset på Bredband Large från 299 kronor till 329 kronor? Varför gör ni det och vad får jag för de 30 kronor mer som jag kommer att betala? Ni skriver att ni kommer att uppgradera nätet och utrustningen? Kan ni specificera när ni gör det och när det är klart så jag får valuta för mina extra 30 kronor?"
Kostnaden på bredband verkar variera inom Com Hem.
"Har Large 25 Mbit/s. Kostnaden nu 249/mån, aviserat nytt pris 329/mån."

För dom som kan byta finns billigare bredband hos flera olika leverantörer.


2 kommentarer:

  1. Även startavgiften höjs till 249:- Har inte comhem nyligen gjort stora uppgraderingar av sitt nät?

    SvaraRadera
  2. Med en prislapp på 17 miljarder och efter att ha blivit tvungen att pumpa in ytterligare cirka 1,5 miljarder i CAPEX investeringar in den katastrofala TIVO produkten, så är detta väl i klass med ett av de största fiasko köpen som BC Partners någonsin har gjort. Konsument feedbacken till "flaggskeppet" TIVO har legat på bottennivåer och kan endast överklassas av Com Hems egna försäljningsresultat som ligger nära 70 procent UNDER prognos. Att Franzén valde att lämna det sjunkande skeppet är knappast överraskande och Com Hems CFO och CIO som Franzén drog in till bolaget med sig är redan ute och aktivt letar nytt... Anders Nillson kommer inte att tillföra något som helst och nya COO´n kommer från teknikens u-land UK där Virginkunder uppenbarligen fortfarande tycker att digitala settopboxar ska vara så stora som i huvudtaget möjligt och med ett gränssnitt och interface som de grafiska designers borde ställas upp mot närmaste vägg med en sista cigg ! Björn Rosengren kommer dock att vara nöjd, Com Hems aktievärde kommer att få Telia "folkaktien" att se ut som världens bästa affär någonsin ! SÄLJ, SÄLJ, SÄLJ

    SvaraRadera

Google Secure - IP-adress loggas alltid.