Com Hem går själva ut med följande support meddelande:
"Det har kommit till vår kännedom att vissa äldre insticksmoduler för programkort (s.k. CA- eller TV-moduler) av märket Dilog och Barcom/Smit inte fungerar fullt ut i Com Hems nät.
För dig som kund innebär det här att du – när du försöker titta på dina TV-kanaler via din inbyggda digitalbox – får felmeddelandet ”Kodad signal” eller ”Ingen anslutning”.
Har du en CA/TV-modul av märket Dilog eller Barcom/Smit med serienummer i någon av nedanstående serier bör du ersätta den felaktiga modulen med en ny. Serienumret står tryckt på själva modulen.
HFF2811XXXXX - HFF2812XXXXX - HFF2901XXXXX - HFF2908XXXXX - HFF1811XXXXX - HFF1909XXXXX
Dessa moduler är av äldre version och inte testade och godkända av Com Hem och supporteras därför ej.
Du kan köpa en ny Com Hem godkänd CA- eller TV-modul hos närmsta återförsäljare eller genom att ringa och beställa en hos oss på Com Hem för 495 kronor plus 99 kronor i fraktavgift.
Det kan hjälpa att genomföra följande steg men det är troligt att problemet återkommer varje månad:
1. Gör din TV strömlös genom att dra ur strömkabeln.
2. Koppla loss antennkabeln och ta ut CA/TV-modulen med programkortet från din tv.
3. Anslut CA/TV-modulen med insatt programkort och avvakta minst 10 sekunder.
4. Anslut strömkabeln och avvakta minst 10 sekunder.
5. Anslut antennkabeln.
6. Starta TV:n.
7. Välj kanalplats 1 (SVT1).
8. Avvakta minst 40 minuter utan att byta kanal."
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Google Secure - IP-adress loggas alltid.