måndag 30 september 2013

Intressant kommentar om "Comhem lockar kunderna med ny teknik"

Intressant kommentar från kommentarsfältet på Aftonbladet angående artikeln: Comhem lockar kunderna med ny teknik.


"Om ComHem's utvecklingar inte passar 60% av deras kunder så har nog ComHem allvarliga interna bekymmer. Det känns som ett fatalt misslyckande, och det enda självklara alternativet borde ju vara att ComHem sparkar hela sin utvecklingsavdelning bums, för att sedan ersätta dem med folk som förstår sig på de synnerligen enkla mekaniker som styr marknadskrafterna.
Lite intressant att ComHem's vd kommit till insikt när han säger att deras analoga nät är så "förbaskat bra"... -Bra! Då är ju halva jobbet gjort, se då till att göra det digitala alternativet ännu bättre så bör ju kundernas vilja till uppgradering öka betydligt.
Några exempel: 
- kunna titta på valfria TV-kanaler i alla rum, till samma kostnad som idag i det analoga nätet (dvs noll kr extra).
- kortavgifter (fejkat tillägg i prismatris) finns inte i det analoga utbudet, så stryk det i det digitala. För övrigt kan ni stryka hela er påhittade kostnadsflora ni använder för att skapa fejkade lägre priser så att era ab ger ett billigare intryck än vad de i verkligheten är -skapar bara irritation, och irriterade kunder är inga bra kunder!
- bindningstider är ett icke-problem i det analoga nätet, se till att det blir ett icke-problem i det digitala -gör så att kunderna VILL vara kvar i ert nät länge (dvs jobba lite hårdare) istället för att tvinga dem. 
- Rimlig prissättning anbefalles, om det analoga basutbudet betalas via fastighetsägare/hyra så är jag inte speciellt intresserad av att betala för dessa en gång till i det digitala... dvs om jag skall gå till det digitala skall jag betala mellanskillnaden -stryk all form av dubbeldebiteringar!!!
- Samtliga kanaler som ingår i det analoga basutbudet skall naturligtvis ingå i det digitala, inga idiotiska paketeringar som tvingar folk att välja mer än de behöver. 
Och.. om ni på ComHem undrar, tiden och er egen brist på kundanpassning har gjort att jag behållit det gamla, analoga, basutbudet som vardags-TV (eller skval-TV) medan övrig TV-konsumtion sker över internet på allsköns olika vis, t ex play-tv. Vill ni få in en fot här så får ni nog ta tag i saken på allvar och då räcker nog inte riktigt Tivo i nuvarande paketering."


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Google Secure - IP-adress loggas alltid.