torsdag 18 april 2013

Com Hems företagsklimat - Sälj, Sälj, Sälj !

Här är ett inlägg i mängden från Rejta.se. Just nu snitt 1,39 av 449 omdömen, en tillfällighet ?



"Kundtjänsten är emellanåt bra och emellanåt dålig. Den är bra så länge man inte kostar pengar för Comhem. När man vill korrigera något i en felaktig faktura blir det tvärstopp. Jag tror det är ledningen/cheferna som är de riktigt rikspuckona men det spiller väl tyvärr ut över kundtjänsten. Inte för att alla där är helt 100 heller men de flesta är faktiskt trevliga om man bara talar till dem i sansad ton och förklarar sitt problem även ifall det ibland är helt omöjligt. 
Två kompisar till mig har jobbat på kundtjänsten. De hatade det och den ena slutade när han fick skäll av sin chef för att han sålde för dåligt. SÅLDE! I kundtjänst. Han hade bäst omdömen av alla gällande kundnöjdhet enligt deras automatiskt test som ringer upp en efteråt om man vill det men chefen klagade på att han sålde för dåligt. 
Folk ringer in med frågor, problem och missnöjdhet och de är alltså tvingade att SÄLJA saker.
Det är så förbannat girigt att jag inte vet vart jag skall börja. Aldrig aldrig aldrig aldrig mer Comhem."

Saxat från Comhem.se :

Fråga 10. Hur ser lönesystemet ut i Kundservice?  
Våra kommunikatörer har en grundlön och utöver det utgår en rörlig lön utgår från såväl servicekvalitet som försäljningsmål. De båda delarna väger lika tungt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Google Secure - IP-adress loggas alltid.